۲۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۴
کد خبر: ۷۶۳۴۵۹
مدیرکل بنیاد شهید وامور ایثارگران لرستان خبر داد؛ 

تبدیل وضعیت بیش از ۳ هزار نیروی جامعه ایثارگر لرستان  

تبدیل وضعیت بیش از ۳ هزار نیروی جامعه ایثارگر لرستان

 
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان گفت: تاکنون بحث تبدیل وضعیت بیش از ۳ هزار نفر از جامعه هدف ایثارگر استان لرستان انجام شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در لرستان، حجت الاسلام هبت اله هاشمی، ظهر امروز در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه با تسلیت سالروز شهادت امام حسن مجتبی(ع) و گرامیداشت ایام اربعین گفت: حضرت زینب(س) در ترویج و خبررسانی فرهنگ ایثار و شهادت نقش آفرین بودند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان افزود: رسانه ها تریبون ترویج فرهنگ ایثار و شهادت هستند.

وی از تعیین تکلیف شدن ۱۱ هزار پرونده جامعه ایثارگر خبر داد و عنوان کرد: در طول سال در بحث مشاوره و آموزش های خانواده طی این 2 سال اخیر رشد پنج برابری داشته ایم و 2 هزار و 523 کلاس آموزشی برگزار شده است.

حجت الاسلام هاشمی با اشاره به برگزاری ۲۰ هزار ملاقات حضوری و دیدارهای چهره به چهره با جامعه هدف خاطرنشان کرد: در طول این ۲ سال اخیر ۱۲ کمیسون پزشکی چندین کمسیون پرستاری برگزار شده است.

وی با اشاره به اینکه در بحث اشتغال جامعه ایثارگران و پرداخت تسهیلات اشتغال، بنیاد شهید استان در بین همه دستگاه ها ۹۴ درصد وام های اشتغال را کرده است و امسال نیز بنیاد شهید هزار و ۷۰۰ ثبت نامی تسهیلات اشتغال دارد که همه این تسهیلات تا پایان سال پرداخت می شود، گفت: در بحث وام مسکن، در سال 1401  صدرصد تسهیلات جذب شد.

حجت الاسلام هاشمی با اشاره به اینکه در ابتدای فعالیت بنیاد شهید با کمبود نیرو روبرو بود و  امروز در همه شهرستان ها مشکل کمبود نیرو از طریق آزمون های استخدامی برطرف شده است.

وی به انجام فعالیت های فرهنگی اشاره کرد و گفت: در راستای برگزاری کنگره تاکنون 2 هزار و 200 مورد خاطرات شهدا ثبت و ضبط شده است.  

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان با اشاره به اینکه در گلزار شهدای خرم آباد کنار شهدای جاویدالاثر زیارت گاهی ایجاد شده است ه امروز محیط امن و آرامش بخش برای عموم مردم است، خاطرنشان کرد: تمثال شهدا در سطح استان و شهر خرم آباد نصب شده است.

وی بیان کرد: در کنار اقداماتی همچون تولید فیلم، کتاب، برگزاری نمایشگاه ها و...بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان ۱۸ عنوان برتر کشوری در موضوعات مختلف دارد؛ در شورای ترویج بنیاد شهید استان  بار در کشور رتبه برتر را کسب کرد، سال گذشته روابط عمومی بنیاد رتبه برتر را کسب و امسال نیز نوید شاهد مقام برتر را از ان خود کرد و طی 2 سال متوالی در طرح شهید رجایی مقام برتر را کسب کردند.

حجت الاسلام هاشمی در ادامه با اشاره به راه اندازی مجتمع توانبخشی ایثار خاطرنشان کرد: این مجتمع امروز زنده و پویا است و سالن همایش این مجتمع هر روز میزبان برگزاری برنامه های مختلف بوده، سالن غذاخوری، آشپزخانه، سالن های ورزشی همگی به صورت شبانه روز فعال بوده و در اختیار مردم و ایثارگران است.

وی با بیان اینکه خانه ایثار ویژه خانواده شهدا و ایثارگران آماده افتتاح است، بیان کرد: هتلینگ این نهاد نیز آماده بهره برداری و افتتاح است و این هتلینگ از افتخارات استان لرستان و ظرفیتی برای مردم و ایثارگران و این شهر است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان خاطرنشان کرد: در بحث بیمه دی و تسهیلات بانک دی با وجود منابع محدود هیچ مشکلی وجود ندارد و امور به خوبی انجام می شود.

وی به ساماندهی گلزار شهدا اشاره کرد و گفت: از 6 هزار و 559 شهید استان لرستان مرمت و بازسازی قبور شهدا انجام شده است و تنها 482 قبر باقی مانده که به زودی این تعداد نیز انجام خواهند شد.

حجت الاسلام هاشمی با اشاره به اینکه کنگره شهدای غریب در استان، همایش شهدای بمباران، شهدای خلبان برای اولین بار در استان برگزار شده است، گفت: به زودی یادواره شهدای میانکوه شرقی و یادواره شهدا زز و مارو در دورترین نقطه الیگودرز که ۳۴ شهید تقدیم انقلاب کرده است، برگزار می شود.

وی با بیان اینکه هدف ما در بنیاد شهید و امور ایثارگران در 2 جمله ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و بحث های خدماتی خلاصه می شود، گفت: خدمت به جامع ایثارگر وظیفه ماست و همه همکاران به صورت جهادی در میدان خدمت فعالیت دارند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان با بیان اینکه طی سال های گذشته بنیاد شهد در بحث اربعین ورود پیدا نکرده است، خاطرنشان کرد: سال گذشته 13 موکب در سطح شهرهای استان برپاشد و امسال نیز این برنامه با قوت بیشتر اجرا می شود.

وی به برگزاری اردوهایی ویژه کارمندان اداره در بحث تشویق خانواده به فرزندآوری و بحث ازدواج اشاره کرد و گفت: بنیاد شهید استان نسبت به همه مسائل روز تاکنون به خوبی عمل کرده است.

حجت الاسلام هاشمی به بحث تبدیل وضعیت کارکنان اشاره و خاطرنشان کرد: این اقدامات طبق قانون انجام شده است و در بین کشور بنیاد شهید استان رتبه اول را کسب کرده است و از بین ۴ هزار نیرو  مشکل تبدیل وضعیت بیش از 3 هزار نیرو برطرف شده است.

وی با اشاره به اینکه آزمون استخدامی 620 نفز از فرزندان شهدا و جانبازان بالای 70 درصد برگزار شده است، گفت: کسانی که در این آزمون قبول شدند در حال گذراندن مراحل گزینشی بوده و کسانی که قبول نشدند نیز در دوره تکمیل ظرفیت مشکل آنان برطرف خواهد شد و در سال آینده فرزند شهید و جانباز ۷۰ در صد بیکار نخواهیم داشت.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان یادآور شد: دربحث قرآنی نیز چندین مقام برتر کشوری و در زمینه ورزشی نیز جامعه هدف ایثارگران دارای مقام های ملی، بین المللی و آسیایی هستند.

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات